Per 1 maart 2024 zijn de tarieven van onze Caiway-abonnementen gewijzigd. Op deze pagina vind je hier meer informatie over. De wijzigingen hebben te maken met een inflatiecorrectie. Dit resulteert in een prijswijziging op onze abonnementen.

Aansluiting (nog) niet geactiveerd

Let op: Heb je je ingeschreven voor glasvezel maar is jouw aansluiting nog niet geactiveerd? Dan gaan deze wijzigingen pas later in. Voor alle wijzigingen geldt uiteraard dat ze pas ingaan zodra het door jou bestelde abonnement is geactiveerd én een eventueel actietarief is verstreken. 

Wat dit voor u betekent

Momenteel maakt u nog geen gebruik van onze diensten.

  • Zodra uw aansluiting is geactiveerd profiteert u eerst van het actietarief waarvoor u zich heeft aangemeld.
  • Deze speciale prijs geldt zolang de actieperiode duurt.
  • Het nieuwe tarief gaat pas gelden nadat deze actieperiode is afgelopen.

Tarieven van abonnementen en diensten

Informatie over de prijswijziging van jouw abonnement en diensten vind je terug in de e-mail die je van ons hebt ontvangen. Hierin staat het nieuwe maandtarief dat straks op jouw abonnement van toepassing is.

Internetsnelheid omhoog en naamswijziging

Per 1 maart 2024 hebben we de internetsnelheid voor een aantal van onze Caiway-internetpakketten verhoogd. De snelheidsverhoging is automatisch doorgevoerd. Je hoeft er zelf niets voor te doen. 

Van sommige Caiway-pakketten verandert ook de naam. Informatie over de snelheidsverhoging vind je in de e-mail die je van ons hebt ontvangen.

Veelgestelde vragen

  • Waarom wijzigen de tarieven?

    Reden hiervoor is inflatie, ofwel toegenomen kosten, waar ook wij mee te maken hebben. Als basis voor de berekening van onze inflatiecorrectie, volgen we de berekening van de consumentenprijsindex die maandelijks door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) wordt vastgesteld.

    Daarnaast vinden we het belangrijk dat je optimaal gebruik kunt blijven maken van onze Caiway-producten en -diensten. Hiervoor zijn we doorlopend bezig om onze producten te verbeteren en de capaciteit van ons netwerk te verhogen. 

    Het afgelopen jaar heeft laten zien hoe belangrijk een stabiele internetverbinding is. Omdat het internetverbruik fors is gestegen, houden we continu ons netwerk in de gaten en breiden - waar nodig - de capaciteit verder uit. 

  • Wanneer zie ik het nieuwe tarief op mijn factuur terug?

    Het nieuwe tarief vind je terug op de factuur over maart 2024. Deze factuur wordt eind februari naar het door Caiway toegekende e-mailadres gestuurd. Je kunt je factuur gemakkelijk inzien via Mijn Caiway. onder het kopje 'facturen'.

  • Ik herken het bedrag van mijn abonnement niet.

    Het totaalbedrag van je factuur kan afwijken van het abonnementsbedrag dat in de e-mail of brief staat. Dit kan komen doordat er naast de basisdienst ook extra diensten in rekening kunnen worden gebracht, zoals een extra zenderpakket of bijvoorbeeld een belbundel.

  • Hoe is de factuur precies opgebouwd?

    Je kunt je factuur gemakkelijk inzien via Mijn Caiway onder het kopje 'facturen'. Meer uitleg over je factuur vind je hier.

  • Waar kan ik zien welke diensten ik precies afneem?
    Op jouw persoonlijke pagina Mijn Caiway kun je precies inzien welk abonnement en eventuele extra diensten je afneemt.
  • Ontvang ik een nieuw jaarcontract door deze wijzigingen?
    Nee, je krijgt geen nieuw jaarcontract. De looptijd van jouw contract blijft ongewijzigd.
  • Gaan de wijzigingen automatisch in?
    Ja, op 1 maart 2024 worden de wijzigingen doorgevoerd. Wij zorgen ervoor dat jouw abonnement op 1 maart 2024 automatisch wordt aangepast. Je hoeft verder niets te doen.
  • Ik heb nu korting. Blijft deze ongewijzigd?

    Ja. De korting blijft ongewijzigd. Als je in aanmerking komt voor een actietarief, zullen we ervoor zorgen dat de korting naar verhouding wordt verhoogd, zodat je hetzelfde blijft betalen.

  • Hoe is de inflatiecorrectie berekend?

    Als gevolg van inflatie stijgen jaarlijks de prijzen in Nederland. Dit heeft ook effect op onze abonnementskosten. 
    Wij volgen de berekening van de consumentenprijsindex die maandelijks door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) wordt vastgesteld als basis voor onze berekeningen van de inflatiecorrectie. De gemiddelde inflatie, door het CBS gemeten over de periode november 2022 tot en met oktober 2023, is 5,3%. 

  • Mag ik nu opzeggen?

    Een prijsstijging gelijk of lager dan de inflatiecorrectie (CPI) is geen geldige reden om je abonnement op te zeggen voor het einde van je contract. De inflatiecorrectie is onderdeel van de voorwaarden van je abonnement.

    Bij een prijsstijging hoger dan de inflatiecorrectie (CPI) is het wel mogelijk je abonnement tussentijds kosteloos op te zeggen, in de periode tot aan de ingangsdatum van de nieuwe tarieven.

  • Hoe kan ik mijn huidige abonnement wijzigen of opzeggen?

    Je kunt altijd je wensen aanpassen. Dit doe je eenvoudig via Mijn Caiway onder het kopje ‘Producten’.

  • Wat staat er in de algemene voorwaarden?

    In artikel 7.2 en de Afsluitende bepalingen van onze Algemene Voorwaarden staan de regels over het tussentijds kosteloos beëindigen van het contract bij een wijziging van het aanbod. Een jaarlijkse tariefswijziging die wordt doorgevoerd conform de CBS-consumentenprijsindex (CPI) is geen wijziging zoals bedoeld in dit artikel.

    Zie ook: caiway.nl/voorwaarden.