Veilig delen

Welkom op de Veilig delen-pagina van Caiway Mobiel. Hier leggen we uit hoe je de getekende kredietovereenkomst én een kopie van je identiteitsbewijs (ID-bewijs) beveiligd naar ons toestuurt. 

Belangrijke informatie voor het verkrijgen van een mobiel toestel op krediet

Voor een juiste verwerking van je aanvraag voor een mobiel toestel op krediet is het volgende belangrijk:

  • Kredietnemer van de getekende kredietovereenkomst én het ID-bewijs horen dezelfde persoon te zijn, dus dezelfde handtekening op beide documenten.
  • Als geldig ID-bewijs accepteren wij alleen EU-identiteitsbewijzen (paspoort, identiteitskaart en rijbewijs). Een kopie van een Verblijfstitel/Verblijfsvergunning wordt niet geaccepteerd.
  • Ontvangen kredietovereenkomsten zonder een kopie ID-bewijs worden niet in behandeling genomen.

Hoe maak ik een veilige kopie van mijn ID-bewijs?

Wij controleren alleen de naam, geboortedatum en handtekening op het ID-bewijs. Het ID-bewijs verwijderen wij hierna en wordt dus niet bewaard. Om een veilige kopie te maken van je ID-bewijs adviseren wij om de KopieID-app te gebruiken. Met deze App maak je met je mobiele telefoon of tablet een kopie van je ID-bewijs en kan je overige informatie hierin doorstrepen. Deze app is een uitgave van de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Klik hier voor meer informatie over deze app, inclusief een uitleg hoe dit werkt.

 

Hoe werkt veilig delen, in zes stappen?

  1. Lees eerst onderstaande informatie op deze pagina goed door. Klik daarna op onderstaande button ‘Document uploaden’.
  2. Er opent een nieuw venster in je browser waar je de documenten veilig naar ons kan versturen. Volg daarna de volgende stappen:
    - In het veld ‘Van’ vul je jouw e-mailadres in.
    - In het volgende veld vul je jouw naam, volledige adres- en (mobiele) telefoonnummer in, of deze gegevens van de klant voor wie je de documenten verstuurt. Als je extra informatie wil delen, dan kan je dit hier ook vermelden.
    - Klik op ‘Bestanden uploaden’ en selecteer op je computer, tablet of mobiel de getekende kredietovereenkomst én je kopie van het ID-bewijs.
    - Klik op ‘Volgende’ en bevestig je e-mailadres.
  3. Je ontvangt direct een e-mail met een verificatiecode om het uploadverzoek af te ronden. Deze code blijft 30 minuten geldig. De verificatiecode vul je in het scherm in en klik daarna op ‘Verifieer’.
  4. Als je de verificatiecode niet hebt ontvangen, kijk dan eerst in je spambox. Zit de e-mail daar niet in, klik dan in het verificatiescherm op ‘Stuur code opnieuw’.
  5. Is de verificatiecode correct ingevuld, dan kan je de documenten veilig naar ons versturen. Klik op ‘Verzenden’.
  6. Je ontvangt een e-mail met een bevestiging dat de documenten succesvol zijn verstuurd. Wij gaan hiermee aan de slag.
 

Veelgestelde vragen

  • Hoe veilig is dit proces?
    Je hoeft alleen maar je opgeslagen kredietovereenkomst en kopie van jouw ID-bewijs te selecteren en aan ons te verzenden na het invullen van een verificatiecode. De beveiliging en encryptie van je bericht én de documenten worden automatisch geregeld. Wij bewaren jouw kopie van het ID-bewijs niet.
  • Hoe maak ik een veilige kopie van mijn ID-bewijs?
    Wij controleren alleen de naam, geboortedatum en handtekening op het ID-bewijs. Het ID-bewijs verwijderen wij hierna en wordt dus niet bewaard. Om een veilige kopie te maken van je ID-bewijs adviseren wij om de KopieID-app te gebruiken. Met deze App maak je met je mobiele telefoon of tablet een kopie van je ID-bewijs en kan je overige informatie hierin doorstrepen. Deze app is een uitgave van de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Klik hier voor meer informatie over deze app, inclusief een uitleg hoe dit werkt.
  • Welk bestandsformaat van de documenten zijn geschikt om te versturen?
    Gebruik alleen de volgende bestandsformaten: .PDF (scan) / .DOC en .DOCX (Word) / JPG (foto) / PNG (screenshot). Het bestand mag een maximale grootte hebben van 5 MB. Lukt het niet om het document te scannen, maak dan een goede foto ervan en stuur deze aan ons op.
  • Wat kan je van ons verwachten na het versturen van je document?
    Wij gaan direct aan de slag. Mochten wij nog vragen hebben, dan nemen wij uiteraard contact met je op.

Kom je er niet uit?

Elke dag online van 09:00-21:00. Bellen kan doordeweeks van 08:00-21:00 en op zaterdag van 10:00-16:00. Op zondag ook open voor technische vragen van 10:00-16:00.